Saturday, January 4

teroback




Assalamualaikum. 


Hari yang mendung di tahun 2014. Mungkin, pada saat ini. Terlalu ramai yang masih silap bila menulis tarikh. Kebiasaan 2013 itu masih terbawak-bawak tanpa sedar. Hidup sebagai seorang pelajar sangat-sangat lah tidak menarik. Trust me. Especially pada tahun akhir. Sibuk sepanjang lima hari seminggu. Hari sabtu dipenuhi dengan tido dan berfoya. Hari ahad insaf untuk bersedia minggu yang akan datang.


Jom terobekk ^____*


Aku ingat dia yang "itu".


Saat manis bersama si NAA selama hampir 4 bulan bersama. Tak pernah berjumpa. Terjumpa melalui blog dan facebook. Kuasa bercinta dihujung jari anda. Selama empat bulan aku cuba untuk jaga seorang saja dalam satu masa. Its work. Sorang dan seorang aku lepaskan. Btw, Its takdir. Call rindu saat si dia menyambut hari lahir adalah yang terakhir daripadanya. Now, berusaha untuk lepaskan. Berusaha untuk cakap kat diri sendiri bahawa ukur baju ikut saiz badan, dan bukannya ikut saiz leher. Still.. Keep remembering her. Limit myself. Only call or termiskol hanya pada 18 haribulan setiap bulan. 18 haribulan. Hari beliau dilahirkan.


Kem PPD terakhir sebagai Pelajar.

 Kem PPD yang sangat lain daripada yang lain. Boleh membaca tentang hal ini dalam diari sekitar bulan 7. Malas nak ulang apa yang dah dicakap. Yang paling penting, having funtime before entering final year. Dapat fasilitator yang banyak cerita tentang kehidupan dia semasa kat UK. fuhh... meleleh mendengar cerita orang hebat hebat nie.. Aku? aku hebat ke nanti?


Cuti Raya Melayu
Walaupun tak cukup semua ahli keluarga Dato' Azizan, kitaorang masih enjoy dan bergembira menyambut hari raya. Dengan cuti sehingga raya ke 3 sahaja. Raya keempat sudah kena hadap pesakit diwad. Saat yang digunakan sedaya upaya untuk memenuhkan setiap quadrant-quadrant kat abdomen, paha dan bontot untuk menyimpan lemak. Fuhh... alhamdulillah, strategi dan matlamat cuti raya melayu tercapai. Peningkatan tambahan sebanyak 3 kilo. Tahniah... I know you can do it babe.


Genting Highland makan icecream strawberry.

Kali pertama menjejakkan kaki di Cameron Highland. Pertama menahan nak muntah disebabkan liku-liku perjalanan. Hah, Macam liku-liku kehidupan. Best sangat. Cuaca yang sejuk. Bila bercakap kuar asap rokok. Makan ice cream strawberry yang sedap dan harga berpatutan. Beli sebijik kaktus untuk dijaga disaat sunyi. Layan blues dekat ladang teh yang sebesar besarnya... hahaha... hiperbola. Terfikir. Macamana pekerja ni kutip daun teh.. Confirm fitness tahap dewa 17.


Pulau Pangkor yang sangat didambakan.
Bercuti Krismas di Pulau Pangkor. Pertama kali pergi situ. Yang pasti, mabuk laut aku pergi Langkawi 15 tahun lepas kembali menghantui aku. Jenuh aku tenyeh minyak gamat bagi panas-panas sikit. Naseb i tak muntah sepanjang perjalanan. Laut kurang bergelora kot. KItaorang sampai sana tengahari, terus terjun laut. Dasar anak bangla. Mandi laut tengah-tengah panas. Nah akibatnya, kulit jadi udang bakar! nyammmm... sedap!! Mandi laut, minum air garam (like ORS), bananana Boat, dan buat DUyung Buatan. hahaha... Childishh sangat. time naik banana boat, aku rasa macam naik kapal angkasa. Sudahla yang depan sekali. Rasa macam pemandu pelancong. demnn... habis kepala aku kena pijak bila jatuh!!


Riang-ria di Teluk Intan
Saat yang menarik sepanjang aku pergi teluk intan. Mungkin kebetulan atau ketidakrancangan, semua driver yang bertugas sepanjang aku kat sana. Semuanya sempoi dan layan kepala. Dengan member-member yang sakai-sakai, hidup di teluk intan sangat happening dan heaven. Syurga dunia? erk... belom! Syurga dunia ialah bila kawen. FUllstop. haha....


Aku harap ini yang sebenarnya.

Yang kaki ni. Kali pertama kitaorang jumpa dan keluar sama-sama. Standard sakai masuk KL. Kemana saja aku pergi, pasti ditemani oleh Kasut SELIPAR. Pasti. Mutu unggul. hahaha... DIsaat aku menulis nie, dah masuk bulan ke 4 kami bersama... Semoga semuanya berjalan lancar. aku? Aku sedang belajar untuk menghargai dan memberi. (trauma selepas kes dengan atyn)



ok lah. Terobek dah macam menulis sepohon cerpen. Harap2 menang anugerah Nilam peringakat Sekolah Kebangsaan Langgar. hahaha



bye


No comments: