Saturday, December 25

MEngapa nama Wanblur ?

Hari nie, selepas beberapa buah blog dan contest aku lawati, ada seorang rakan blogger bertanya

"...wanblur *kenapa blur? sila jawab ~~ hehe"


Sebenarnya entri kali ini hanya repost, kalau readers tegar yang membaca akuwanblur90 nie, mesti tahu kenapa. eh, tahu ker? hehe
kali pertama aku digelar sebagai "BLUR" semasa aku tingkatan 4. Semasa tingkatan 4, aku baru saja pindah masuk sekolah yang baru. Mendapat tawaran. Semasa mula-mula masuk situ, aku nie gegeh cikit. selalu tak boleh duduk diam-diam. ada saja kerja yang dibuatnyer.. erk.. bukan bukan, ada saja dibuatnya kerja. hehe kalau classmate aku tahu mampus aku., Orang yang pertama mengelarkan aku BLUR merupakan jugak seorang classmate aku, dia juga seorang blogger tapi kurang aktif. Sebab dier layan jiwang jer. 

BLUR merupakan pengertian bila orang tanya, muka slumber badak, tak dengar dan tak tahu jawab bila ditanya. Budak-budak nie selalu tengah tengah sembang or diskusi, tiba tiba mesti tanya aku soalan. Habis ar aku. aku bukannya dengar pun apa yang diorang cakap. adeih.. last2 bila banyak kali kejadiaan serupa berlaku, aku digelar blur, blur dan BLUR. huhuhu itulah kisah perintisnya nama wanblur ini.

Bila masuk U, ada kesedaran sikit. Bukan kesedaran Nak tukar nama bagi cantik ker apa ker.. (dulu form 1 orang panggil aku wanazizan.. wan bin azizan.. shazwan bin azizan) hehe Nak menjadikan nama wanblur nie pattern, aku tukar semua profile name aku utnuk freintser dan myspace. kan dulu-dulu area tahun 2007 2008 zaman kemuncak fresitser. kan kan. janagn buat2 tak tahu pulak. ketagihan doh.. hehe semua nama aku buh wanblur. fresnter/wanblur, myspace/wanblur/ dan bila sampai facebook nie, bagi panjang sikit la nama, mohamad shazwan azizan wanblur. hahaha tapi url masih sama facebook/wanblur. hurm.. nama glamour nie twu.. huhuhu (ops.. sekarang baru buat twitter.. twitter/akuwanblur90.. nak letak wanblur tapi dah ada orang jugak. ciss.. hehehe

AKuwanblur90
Aku = Diri sendiri
wan = mohamad shazwan
Blur = nama glamorous
90 = aku lahir 1990.. hehe

(dah tahu aku lahir bila, bak hadiah tahun depan.. )

ok lah, ini untuk menjawab pertanyaan ADIK IRA BUDAK KECIK !!

bubye.. 
(baru ada idea nak tulis entry. thansx budak kecik..)

blur-blur **

7 comments:

trulyme said...

sy kat U pom dpt gelaran blur gak...sbb bila dia tnye soklan muka sy blur2 b4 leh jwb pe dia tnye...haahaaha...:)

whitecappuccino said...

oooo...macam tu ka..

hans said...

owh
aku kadang2 jer blur
ekekekkek

P/S : Final Piala Suzuki AFF 2010 : Malaysia Vs Indonesia....Siapa Menang?

P/S : Azam Tahun 2011

zie_ira said...

kekeke~~~make tau la sye mngape jadi ny blur itu,,ehehe,,^^~,,owke,,persoalan ira da terjwb,,tenkiu,,^_^~

Mashe said...

hahahah~

Fasihah Supian said...

Sama la tahun.huhu aku pun blur gak..hehe

Jalan ke sini.. :)

Kerana Hantu Kak Limah, Kami Terpisah

Shazwan Azizan - wanblur said...

KEpada :
- Trulyme - situasi serupa hehehe.. welcome to club
- whitecoppucino - dah terjawab kan..
- Zie - bagus2
- Hans - kita serupa (ala-ala lagu dulu2)
- Mashitah - kenapa gelk?? nak kena Gigit??
_ Fasihah - thansk\

Thansk yer sebab komen..