Monday, December 28

hari yang muram...

hari nie, aku bangun agak awal lae.. actually, im already wake up since 5am, but just membuang masa waiting for the clock to ring.. huhuhu malas betol yea. pukul 6. aku bangun, agak lama lae, baru g mandi dan gosok gigi. tapi, napa macam tak meriah jae pagi nie.. ooo... i know that! zahir dah p mandi awal 1minit dari aku. jd x ley lae nak ketuk pintu bilik  dia samapai nak pecah.. patut ar.. macam x lengkap.. kalau tak, ley juga lae. bersenam.. ketuk pintu.. heheheee

hari nie, pbl tentang my big daddy, pbl hari ini berjalan lancar, just u know that, the chinese always talk talk and talk. tak sempat dek nak cakap. tapi, bila masa aku nak cakap, tengok2 point yang aku x dpat jawapannyer.. ish ish.. menyesal betol. aku kena siapkan pbl dengan lebih bersungguh sungguh, tetapi, lebih padat dan terperinci. ada juga jawapan yg aku ada, tapi x ada penjelasan yg mantap dan bernas. aku harap, diri ini dapat perbetulkan kesalahan dan kecuaian semasa membuat pbl pada masa akan datang.

aku selalu ingat kata kata seorang sahabat, yang aku jumpa time g dinner alumni ukm 1984, kelmarin. dia kata, fail tak pae. kita diberi peluang untuk re-site. jadi, gunakanlah peluanbg yang telah diberikan kepada kita dengan sebaik mungkin. dia kata, ramai kawan2 dia yang dapat  banyak peluang, tetapi asyik ulag kesalahan yang mereka lakukan time kegagalan mereka dahulu, jadi,, peluang yang mereka dapat bagaikan sia sia

PELUANG + PEMBETULAN KESALAHAN MASA LAMPAU = KEJAYAAN + PELUANG YANG BERMAKNA

PELUANG + TAK SEDAR-SEDAR = KEGAGALAN + PELUANG YANG SIA-SIA

hurm...

hari nie aku pergi main boling.. 4 game.. 2 good... 2 bad... aku cuma manusia biasa yang bermain biasa.. aku tak dapat nak kawal. aku tahu, kalau aku relax... cool... memang boleh punyae.. aku tahu keupayaan diri aku. im amatur that will become pro.. you'll see it soon.. aku akan buktikan kepada semua. tadi, masa nak bayar duit boling, ternampak ada tournament boling, rm80 per person. single master. hadiah.. jangan nak kata lae... rm1500.. hohoho... aku nak masuk.. memmang keinginan aku nak masuk, tapi.. aku sedar keupayanan aku masih tak sama dengan pro untuk mencuba nasob. mungkin nanti.. SUKEM,.. andai SUKEM aku buat elok2... menang emas atau perak.. maybe aku akan beli bola aku sendiri.. may be.. and shoes. boleh jimat.. x payah nak sewa kasut dah...

i'm hope so...

sebelah petang aku ada Bahasa Inggeris.. tetapi... celaka ko zol.. tak habaq dekat aku... buat penat aku  p jae bilik bskk2.. seorang pun tak ada. aku jae datang... malu malu... ish ish..

sampainya hati mu...
membiarkan aku...
keseorangan.. begitu... lalala~~

malam nie aku kena study.... study dan gunakan kemahiran dan anugerah yang aku ada untuk berjaya... ingat tau, study make perfect...

post-mortem semester 1

  • setiap hari kena belajar
  • masa pukul 9 till 11malam.. memang waktu kena kenaa belajar
  • buat nota awal2...
  • buat bersungguh2 pbl, mes daan praktikal.. nanti ospe tak tahu plak..
  • datang pbl.. huhuhu... aku rasa point aku jatuh dekat sekali miss time pbl pharmaco.. keep it up up and up..
  • belajar..
  • keluar.. seminggu sekali.. hanya untuk boling...
  • waktu cuti jangan bangun lambat... subuh dulu... 
  • kena kurangkan makan time malam... bagi kurus sikit
  • kena g jog.. at least 2 kali seminggu... bg fit cikit.. dah gemuk dah aku sekarang nie..
  • maintain blood pressure.. aku ada genetic causes... hypertansion.. terakhir reading 140/90mmhg.. huhuhu.. mildhypertension tue.. bahaya...
mohamad shazwan bin azizan.. berubah lae.. aku merayu padamu...

1 comment:

mar said...
This comment has been removed by the author.