Tuesday, March 27

Minggu akhir


Minggu nie, minggu terakhir wanblur untuk resite posting Obstetric & Gynaecology. Bermula minggu depan, dah tak perlu ke wad selalu. More attentions for teori +/- occasionally palpationssss each day. Insyallah, matlamat akan tercapai.

Minggu Peringatan Keperlian.
hari-hari yang terakhir untuk posting O&G nie, dipenuhi dengan ayat-ayat perli-perlian lagi. Walaupun cukup berbisa ungkapan mereka, namun ada ertinya juga. Ada maksudnya. Orang dulu-dulu cakap, "cakap biaq terang-terang, baru orang sedaq". Ryte?

Bila wanblur terjatuh (In lowest stair in stairway to heaven), betapa rindunya diri ini untuk mengapai kejayaan macam orang lain. Betapa rindunya duduk bersenang-lenang di depan tv sambil tengok Boboiboy. bersama keluarga. Rindu. Itu pasti. Tapi, wanblur paling rindu ucapan/kata-kata ketika mengecpi kejayaan yg pernah dicapai satu ketika dahulu. Bukan untuk bermegah, tapi untuk memuaskan diri sendiri sahaja. Rasa berbaloi dan keringat berharga.

Orang cakap,  

"Hidup ini ibarat roda, ada ketika kita berada diatas, awan pelangi mengisi kegembiraan hati, tetapi ada ketikanya kita berada dibawah, mengidam impian yang jauh diatas. Susah itu pasti, usaha itu perlu."-wanblur


Hari-hari terakhir nie, patient yang masuk wad bersalin semakin berkurang. Hari nie, wad wanblur pun total up ada 5-7orang sahaja. Dimanakah pesakit-pesakitku sekalian. Hari terakhir nie. Need to brush up my skills and knowledges (brush teeth jugek). 

k bai.


Jadi orang hebat semasa di sekolah sama ada PMR, SPM, STPM,
bukan bermakna korunk akan kekal berjaya. Hidup ini adil. 
Hidup ini penuh dengan ujian, cubaan dan diselit erti-erti sebuah kehidupan.
Kejayaan ini sebagai pemangkin untuk berusaha
kegagalan ini sebagai tanda aras untuk kejayaan yang diingin digapai.
Lillahi taala semuanya.



No comments: