Saturday, April 30

Gaya dan cara berubah mengikut zaman.

Gaya dan cara berubah mengikut zaman,

Kalau dulu, jika ada permasalahan atau ketidak puashatian, segala-galanya akan berakhir dengan perjumpaan, rundingan, dan perbincangan. Kini, andai anda tidak suka, jom buat demo. huhu

Aku tak kata demo itu salah atau tidak. Demo itu salah satu kebebasan bersuara. Tapi, wajarkah demo dibuat setiap kali kita tidak berasa puas hati dengan sesuatu? Berbaloi kah?

DIbelakang tabir Sebuah demo,
Jalan raya sesak dan kebanyakkannya ditutup
Pemandu Teksi kerugian kerana penumpang tak nak naik
Sistem pengangkutan awam tergendala (bus dan teksi)
Menganggu percutian warga pekerja dihari cuti
Menyusahkan banyak orang
orang luar tgk malaysia, "Just a demo, no effective effect after that"

Kalau difikir-fikir kan, dulu mana ada demo-demo nie. Suasana aman ja. Tapi, skunk.. hurm.. setiap orang ada hak masing-masing. Mereka berhak membuat keputusan mereka sendiri. Itu hak mereka untuk menyuarakan hak mereka. Tetapi, wajar difikirkan, adakah Demo merupakan suatu perkara yang berkesan untuk menyelesaikan masalah?

Teringat Situasi di Mesir,
Rakyat bersatu, bukan atas nama parti politik untuk menumbangkan kezaliman Hosni Mubarak. Rakyat bersatu atas nama maruah bangsa dan negara. Kenapa tidak kita seperti mereka? BErsatu untuk perjuangan negara. not Politicism


hurm.. no komen. Setiap perbuatan dan dipertanggungjawabkan kelak. Tiada sesiapa yang benar atau salah. Anda benar jadi baik lah untuk anda, anda salah itu tidak patut. Biar apa pun, i love malaysia since this is the only country that people are respecting each others, diff religions, diff culture and diff skin colour.


Tiada apa yang betul dan tiada apa yang salah
keadilan dan kesalahan, itu diri sendiri yang memikirkan. Kita sudah matang untuk menegakkan hak kita. So, choose the ryte way. Jangan nanti cucu-cicit kita menyalahkan kita kerana mengadaikan negara pulok.




peace no war
Rundingan/ bermuzakarah is the best way to find a solution. ryte?


thanks for reading
just personal view

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum...pendapat yg bernas..tp maaf..sy kurang setuju dgn pendapat saudara tentang demo..ya betul rundingan tu the best way..tp bile berunding kerajaan buat dont know je,the other way is doing demonstration..demo adalah salah satu cara rakyat menyuarakan hasrat hati kpd kerajaan..bila kerajaan tetap buat pekak dengan suara rakyat sedangkan slogan kerajaan adalah rakyat di utamakan,maka apa gunanya lg mengekalkan kerajaan yang hanya mementingkan diri sendiri nie kan..nie hanya pendapat saya..semua org ada pendapat masing2..no hard feeling,i do respect ur opinion.. :)