Tuesday, March 1

KAdang kala kita terlupa apabila ...

Dalam kita melalui kehidupan sebagai pelajar, atau sebagai manusia secara umumnya, kerap kali kita akan terlupa, terlupa tentang asal usul kita, terlupa tentang bantuan orang-orang disekeliling kita. Kerap kan.. Kalau korang setuju, tak payah la nak angkat tangan mcm pondan dlm cerita hantu kak limah tue, anggukan kepala saja telah cukup.. cer angguk, cer angguk.. kehkeh

Daripada aspek wanblur sendiri, wanblur tidak terkecuali jugak, Apabila kita bahagia, senang gembira, tiada masalah. semua perkara dalam genggaman kita. Semuanya mampu diuruskan sendiri. Tapi, orang kata, bahagia bukan selalu, ceria bukan setiap saat. Bila susah, kesempitan, masalah, barulah kita akan terhantuk... teringat semula akan sesuatu yang kita lupa.. 

Tapi, hairan kan. Walaupun kerap kita diberikan peringatan atau orang cakap, kalau terhantuk tue, dah boleh pecah kepala sebab terhantuk banyak kali!!. Sekali buat masalah, mesti kita akan ingat. Ryte? sekali terlanjur, selamanya bersalah. Macam tue la..

Hari nie, perkara yang sama jugak berlaku, Walupun kerap kali wanblur diberi peringatan dan hantukan bola dari kawan2.. tapi, masih tak tersedar.. oh, alangkah ruginya wanblur kan kan..

Sebenarnya, wanblur nak cakap,
wanblur dah terlanjur..
tadi makan kat Chili's Midvalley.... makan sampai nak muntah..
Kenyang..
apalah nasib kan..
dah jadi gemuk kembali.. huwaa huwaa

No comments: