Sunday, December 26

My Shrek

Sebenarnya, Tajuk entri macam ntah- apa apa jer kan. My Shrek? Shrek ker ko nak cerita kat sini?? Ko nak buat sinopsis ker?? buhsan buhsan.. huhuhu

Sebenarnya, Kalau korang tengok dekat Shrek, Ada benda yang bagus dan ada benda yang tak bagus. Ryte? Itu bermakna setiap orang ada kelebihan dan kelemahan yang tersendiri. yer, sila akui. So, this entry just to share or sedarkan diri ini, Macamana nak jadi shrek yang bagus dan baik. hehehe

Persamaan aku dan shrek :
- Badan lebih kurang sama jer kan.. hehe
- Tangan besar.. especially tapak tangan


hehehe

BUkan itu sebenarnya yang aku nak cerita.. ntah,.. tadi pagi ada idea.. tapi lepas tengok bola tadi, menjerit jerti bagai orang gila, habis terbang idea dan idea. huhuhuhu

Shrek =
S -> shazwan
H -> herbivor 
R -> malas na mampus
e -> egoistik
k -> keterlaluan

itulah.. tada...
hehe

Aku suka berkawan, terutama sekali orang yang bukan sama dengan aku. Bukan sebab apa. Ntah la. aku suka kawan dengan orang yang lebih tua (supaya aku rasa tak tua.. ),  kawan yang lebih muda (sebab aku nak rasa muda), dan kawan yang bukan sama dengan aku. Sebab disetiap hubungan itu, ada 2 kelebihan or something yang aku dapat. Yang pertama ofkos la dapat kawan, kawan ramai best kan. Dan yang kedua, kita akan jadi lebih open dan mencabar.

Yelah, dalam hubungan ini. macam macam ragam manusia dan macam mancam gelagat kan. Ada yang kurus, ada yang gemok, ada yang buncit macam aku, ada yang cachexia, ada hitam, ada putih, dan ada juga cerah. So, bila dah banyak perbezaan dan t=ketidaksaam itu. Sering la terjadi macam-macam. Betol takj? ada yang sensitif, ada yang tak der perasaan macam aku.. erk.. kantoi sudah. dan ada yang ntah.. no coment.. so macamana kita nak buat kawan banyak dan kurangkan konflik. 

Kurangkan kontroversi, Tingkatkan prestasi
( petikan kata-kata pengundi kg najib.. )
Kadang kala, konflik yang berlaki, kebanyakannya salah faham. Aku tak kata la aku nie tak menimbulka konflik dgn orang lain. Aku nie pun orang juga. Bukannya OGRE. so, kebanyaknnya kita buat adalah tanpa dirancang. ssalah faham, Korang pernah tak korang terkutuk org tanpa dirancang.. (eleh.. macam tak biasa pulak.. heheh) so, kadang-kadang ego kena direndahkan la. janga sensitif sangat, janagan tak der ego langsung. nanti oprang tindas.. macam aku menindas ayah apir.. hahaha..  so, kesimpulannya.. (sebenarnya dah tak der idea.. ergghh).. ada sepatah pepatah untuk kawan kawan readers semua.. khas daripada aku, wanblur


Berkawan = Mesra x Ikhlas - (Ego + salah faham)  + cool


sekian.. errr... entri apa kah ini??
confius.. nanti aku buat lain k..

Yeah..
syukur malaysia menang..
gogogog

menari agogo la aku malam nioe...

bubye, 
esok wanblur ada kelas la. nak tidur awal.. huhuhu

Lets start something new ~~

Thanks sebba bace yer.. sorry x der idea.. huhu


No comments: