Saturday, September 18

merenung di luar tingkap

disaat ini,
aku merenung diluar jendela.
jaring-jaring halus kehijauan menutup pandangan jauhku,
hati ini sunyi,
hati ini sedih,
hati ini kosong,
ku lihat rakan-rakanku mentelaah pelaran,
khusyuknyer..
tapi aku?
masih tetap beperangai kebudak-budakkan
apa nak jadi dengan diriku?

disaat ini,
pintu hati ku telah tertutup
pintu hatiku telah dimiliki,
sekali lagi walaupun baru saja dilukai
semuanya berlaku begitu pantas
ku harap,
pemilik hatiku ini akan menjadi yg berbeza
berbanding pemilik hatiku sebelum-sebelum ini
walaupun sejenak ditinggalkan,
ingatanku sudah tidak keruan,
tak pernah aku alaminya sebelum ini,
ini yang pertama,
adakah aku telah jatuh cinta?

Disaat ini
disaat ku merenung diluar jendela,
aku hairan,
mengapa perlu menangisi yang ditinggalkan?
mengapa perlu mencari keburukan yang dimana semasa bersama ia kemanisan?
mengapa perlu wujud perasaan benci?
aku hairan..
aku seperti sudah imun,
dengan kegagalan,
bukan tidak ambil kisah,
namun jiwa ini telah lali,

Disaat ini,
aku merenung diluar jendela,
menganyam ketupat rindu
membakar lemang kesetiaan,
aku rindu,
bb..
aku rindu bb..

No comments: