Saturday, September 18

Budak Luar

BB nie aku perkenalkan sebagai budak luar
dia tak pernah sekolah dengan aku
dia tak pernah berjumpa dengan aku
dia tak pernah berada di negeri aku
dia berbeza dengan duniaku,
dia garang
dia sangat sangat tegas
suka tegur aku
suka marah-marah aku
tetapi,
aku merasa tenang dengan perasaannya
dia memberi aku keindahan hati
walaupun hadirnya baru sahaja didalam hatiku
aku senang dengannya
aku tidak kisah,
andai orang kata aku player?
orang kata aku perosak?
aku manusia hina?
semuanya hanya kerana mencari penganti
disaat baru kehilangan,
aku bebas begini...
ini caraku..
hanya aku dan hati aku saja yang tahu,
bagaimana aku sayang atau kasih seseorang..
aku tak suka cakap telefon,
aku benci hal itu,
aku tak ada kebolehan untuk bergayut lelame..
andai ada sesiapa yang berjaya mengubahku,
itu bermaksud...
pintu hatiku menerimamu dengan senddirinya..

bb
bb
bb
bb

No comments: