Tuesday, March 9

aku sudah melampaui diriku...

aku telah berubah, 

jika dahulu aku selalu menyendiri, 
tetapi sekarang, aku selalu bersama kawan kawan

jika dahulu aku selalu study, belajar tanpa paksaan dan putus asa
tetapi sekarang, aku lemah..
lemah dalam bidang yang aku kejar kejar selama ini.
aku tahu, 
kenapa dirku menjadi begini,
aku malas
aku selalu beranggapan aku boleh berjaya
aku selalu lalai
leka dengan kebebasan yang diberikan kepadaku
akibatnyer,
aku sendiri tidak tahu 
apakah sebenarnyar cita cita aku.

apakah aku diberi peluang kedua?
adakah aku boleh memperbaiki kesilapan dan kesalahan ku dulu,
aku menyesal, tetapi..
penyesalan yang diberi beberapa petunjuk
daan aku
aku tetap leka
aku tetap lalai
kenapa ini berlaku?

jika dulu,
kawan kawan ku menjadikan aku idola mereka
andai ditanya apakah yang diorang nak jadi
atau
apakah dorongan mereka untuk berjaya
di sekolah ku
sekolah lelaki di bandar
agak sukar untuk belajar
aku bangga
aku terharu
aku dijadikan idola mereka
cara ku jadi ikutan mereka
aku selalu diminta mengajar kawan kawanku selepas sekolah
aku rela
aku suka
aku ajar kerana mereka kawan ku
mereka sahabat ku
tetapi,
andai kini mereka melihatku
aku pasti malu
aku bukan wan azizan yang menjadi role model dahulu

jika dahulu aku bersemangat belajar
aku belajar tanpa rasa letih
aku aktif beruniform
aku punya jawatan yang agak besar di sekolahku
tapi..
aku tak lupa belajarku
dahulu aku ingin menjadi seperti mereka..
mereka yang berjaya dimuka muka akhbar
andai budak itu punya 8A dalm pmr
aku sahut cabaran diriku
keinginan ku membara
tapi,
selepas itu,
tingkatan 4.. honeymoon yang mengubah aku
mengubah aku dari seorang wan azizan kepada shazwan
aku mudah leka
aku mudah terpedaya
aku terlalu kerja 
tanpa memikirkan matlamat sebenar aku di sekolah
akhirnya
aku terbawa bawa hingga kesini..
aku tak tahu..
andai aku boleh putar semua masa
aku akan berubah 
menjadi wan azizan yang rajin dan kuat bekerja
time management..

jika dahulu aku kurus
tapi sekarang
aku dah berisi
huhuuhhhhuuu
aku tak tahu bukan salah aku
bukan salah dier
salah makanan
ahak
makanan oh makanan
mengapa kau selalu mengodaku?

jika dahulu kawan kawan ku semua lelaki
tetapi sekarang
kawan kawanku agak pelbagai
pengalaman dan usia mendedahkan aku
mungkin dahulu sekolah ku lelaki semua
mungkin ini ini menyebabkan akuy
kini lebih tertarik kpd perempuan
ntah lae..
aku harap... kawan aku ramai
dan sahabat
aku rindukan sahabatku...

dahulu aku nak sangat sangat gi ireland
tapi..
disebabkan bi dan est
aku meringkuk dalam negara
aku sedih
aku sedihh
dan aku sedih
aku putus harapan
aku
aku
.
.
.
.
 telah mengecewakan diri aku
aku telah mengecewakan mak aku
aku telah mengecewakan perasaan aku
andai dapat ku ubati kekecewaan ini...

bawalah aku pergi
bimbinglah aku

aku study dengan group
aku x reti study sorang2
aku x suka dok dalam bilik study
study mengadap dinding
aku tak suka

aku harap aku dapat mengubah diriku
untuk masa hadapan ku..




1 comment:

ippO said...

haha
aku pun perna bercita-cita nak pi ireland
tapi aku xpi interview jpa
sbb ad internal prob
tape la
mungkin
di sini lebiy baek
kuatkan semangat
we can achieve back wat we have lost
yeahhhhhh we can~!!
go! go! go!