Saturday, January 16

secebis memori, kenangan abadi...

aku ingin luahkan apa yg terbuku dihati aku. apa yg aku rasa, apa yg aku alami. semuanya, reflective writing, tetapi, biarlah ia hanya di dalam blog nie. jujur. dan open minded yea... hurm,  aku punya cerita berdasarkan gambar2 yang aku adA. baru best kan.. kan
..



gambar nie diambil semasa aku dan budak biudak medic tahun 1 menyambut sambutan hari raya puasa. kami buat selepas raya, dan hari jumaat. after lecture. hurm, makanana sedap2.. tetapi.. aku pelik, sambutan yang kurang. sambutan yg hambar dari pelajar nin muslim. hanya ada beberapa orang saja. mengapa begitu? majlis nie dibuat untuk semua. semua pelajar. guna duit bba kot. duit korunk semua. ttetapi, mengapa jadi begini? kalau kami buat aktiviti, publisiti memang semua lae. mantap, tetapi sambuatn kurang. tapi, kalau aktiviti korunk anjurkan.. siap kena datang. minta duit. fair lae briother. we are in the same feculty. in same family. dekan is our father. NC is our mother. be tolerate. kalau kami, melayu boleh anjurkan majlis untuk semua, dan, berilah sambutan. hurm. hari tue, majoriti melayu sahaja. chinesse ada 2 3 orang saja. hurm, tak pa lae.. nasib korunk lae...


BE ASSERTIVE!!
Case: jamuan hari raya puasa 2009
Tempat : Dewan Peperiksaan TIBE, UKM
post-mortem : majlis nie memerlukan peranvcangan yang lebih baik dan menyeluruh. keseluruhannya baik. cuma terdapat certain certain thing yg remeh, tetapi ia kena perbaiki. tahniah kepada AJk dan semua yg terlibat. you are do good job. cuma, memerlukan kerjasana dan sifat 1Malaysia daripada semua kaum. dan jangan terlalu racism. semua program batch memerlukan komitmen semua pihak.  semoga selapas ini, tiada lagi majlis yg hanya 1 race saja.. semua perlu hadir. WAJIB!!
h

No comments: