Friday, January 1

post-mortem tahun 2009.. umurku 19 tahun...

tahun ini merupakan tahun yang paling sukses dan paling memberi aku pelbagai bagai.. semua nyaer lengkap.. ada masa aku susah, ada masa aku senang hati.. ada masa aku sedih.. ada masa aku happy.. dan tahun 2009.. banyak me ' matang' kan aku.. huhuhu...


meh sini kita rungkai perjalanan atau kita imbas kembali, semua kisah2 yang berlaku. sini hanya blog untuk luahan aku. terimalah aku seadanya...


terkenang-kenang cerita pabila membuka diari dari bulan ke bulan.. luahan dan peristiwa...




JANUARI 2009


          bulan nie macam biasa lae. aku baru masuk bulan kedua semester 2 asasi sains uitm.  hari hari yang berlalu, tenang tapi memang memberikan aku kenangan till aku mati atau aku lupa.. pabila aku sudah tua kelak. yang paling aku ingat, hari aku pergi SUNWAY PYRAMID ICE, 23 januari 2009. memnag aku ingat sangat. biasa lae, aku hanya pemuda kampung yang berhijrah ke bandar.. huhuhu pertama kali kot main ice skating. banyak kali aku jatuh. tak sakit. cuma, bila jatuh baju akan basah + malu = kenangan yang tak akan dilupakan. banyak round juga aku main. biasalah, nasib baik ada pembantu. hehehee... tapi, semua itu sudah tinggal kenangan...


FEBRUARI 2009


            bulan nie aku tak kuar memane sangat. aku just p tasik shah alam. jalan2... tengok matahari terbenam.. sangat sangat cantik. cuaca pada hari itu sungguh mendung cerah-cerah, tenang dan aman. banyak kali gak aku p sana. tiap2 ada masa free.. lalala~~   semuanya disebabkan, ketiadaan duit. duit kpm dah habis lol. sama macam yg aku alami skunk.. huhuhu.. conclusionnyar.. aku masih tak serik.. huhuhu 20 haribulan, MOVIE GENG dah keluar. ala cerita upin dan ipin. aku tunngu beratur 2 jam kaot. pawagam JJ bukit raja. best sgt2 cerita itu. bangga jd rakyat malaysia. bayangkan, 4/5 dari hall tue penuh dengan budak2 uitm.. hehehe memang mendapat sambut. untuk infomation korunk, JJ bukit raja the only cinema in shah alam. jadi paham2 lae...


          movie GENG merupakan movie ke 4 aku tengok seumur hidup. yang pertama, Quatum of solace james bond, yang kedua REC,  yg ke3 the curious case dan ke4 ialah GENg..semuanya dia yang ajar..


MAC 2009


      bulan nie macam biasa. no money no talk no boling no jejalan... tapi wayang.  tetap dan wajib.. bulan nie aku tengok 3 movie. RACE, WATCHMEN, dan TAKEN. best best untuk bulan yg penuh dengan test test


dan, im got love letter from ...




APRIL 2009


     bu;a nie merupakan penentuan hidup aku. bulan last semester 2. ini bermaksud, final exam bermula.  tetapi... wayang tak dapat lari.. bulan nie, aku tengok cerita UNBORN dan FAST FURY 4. best, satu cerita seram satu cerita cool. sanagt2 berterima kasih pada yg memahami.. huhu finale exam.. memang macam haram. aku x sempat prepare. 3 paper aku buat ok jae. just kimia. memang payah sangat2... dan.. aku dah dapat agak berapa dapat... thank God. aku balik terus selepas habis exam kimia. ayah dgn bi mai ambik. nek kereta Bi yang baru... best naik keta baru. tapi, kawan2 semua p keluar jalan jalan.. reramai.. yang paling sedih.. tak g WET WORLD.. memang sedih.. tak.. ok lae... duit tak ada... untuk si wan badaq yang miskin...


bulan nie juga,,... ada satu TRAGEDI.. THE UNEXPECTED.... biarlah rahsia. rahsia yang aku tak ada cakap pada bila bila masa. aku sanggup buat apa ja untuk menyimpan rahsia ini.. plex dont ask me!!!


ah, aku lupa. bulan nie, seminggu b4 exam.. DINNER ASASI 2009.. best.. kenyang.. dan kenangan manis.. huhuhu.. tak dpt aku lupa.. cari baju till times square dr sah alam.. best sangat2... kenangan paling bermakna..




MAY 2009


aku cuti habis asasi. intermediate between asasi dan degree. best lae. sebab dapat kerja balik dengan kak ah. tapi, kali nie, aku buat 2 kerja. 6-12tengah hari aku kerja kedai ROTI CANAI. dan semua itu sekejap saja. sebulan only. sedih campur gunbira. sedih sebab aku tau, aku dapat rasa, time ini ku akan last kerja d sana dgn memer aku tue, gumbira sebab dpt tawaran buat premedic di uitm...tapi, sedih cikit sebab... ingat dia  dapat.. semuasnya sal;ah aku.. aku buat dia alpa asasi.. main2.. sesuatu [enyesalan,,,


JUN 2009


pada akhir bulan nie, around 27, aku p ukm bangi untuk pendaftaran aku. aku dapat IJAZAH KEDOKTORAN UKM. huhuhu.. macam tak caya jae aku. aku happy, tapi dalam masa yg sama... aku sedih. dia tak dapat mana mana u.. dia just dapat buat rayuan upu ja.. rasa teramat amat bersalah... huhuhu akhirnya.. dia dapat tawaran buat medic makasar indonesia... jauh tue. tapi dia kena buat ujian dulu kat sini. jauh dr aku... tak pa. doaku untukmu.. sentiasa


bulan nie orentasi ukm.. kat bangi... 3 hariu jae. padat dan menyemakkan.. ada time happy...ada time stress... hari ahad, pergi ke KTSN di kuala lumpur diiringgi POLIS TRAFIK dari bangi ke KL.. hanya untuk kami. terasa diri ini sangat sangat2 beruah,.. first impression yg gempak...


JULAI 2009


minggu pertama bulan nie, aku ada orientasi fakulti dan jabatan, banyak sangat2 g jejaln. kadang kadang aku ras. nie medic ke untuk tourist nie. apa nie. banyak nyer orientasi. ia menjadikan aku tepu dan motivasi aku untuk medic kurang. setiap hari orientasi merupakan satu darjah motivesiku turun. menyamp[ah.. tapi. kadang kala best.. aku bulan nie g wayang, tapi.. dengan baru dan tempat baru. dengan mar di times square,, bulan nie aku g tengok cerita BLOD: THE LAST VAMPIRE dan HARRY PORTER.. best lae.. boleh lae...


bulan nie aku ada kem PPD. best sangat2.. kem yg membuat ku adapt cikit cikit dengan anggota group aku. best dapat fasi yg coll tapi memotivated. huhuhu


OGOS 2009


bulan nie. aku ngah mengadapt hidup aku as medical student.. dan bulan nie juga, aku terasa kehilangan. x pernah aku rasa....


sedih sendirian...


L C C T dengan abe dan nabil...


sob sob...


SEPTEMBER 2009


bulan september tahun nie dikenali as bulan raya. huhuhu.. memang aku  beraya sakat dengan member2 oxsika. huhuhu aku terasa maacam aku happy sangat sangat.... tak pernah aku rasa macam nie... aku macam beraya dengan kawan.. dari raya 3 till 5.. akui  beraya dengan diaorang.. huhu bets best...


OKTOBER 2009


nothing important. aku buat bufday party aku... 2 secret recipe.. eward from my JPA scholarship.. huhuhu.. best bets... bufday party yg pertama kali aku sambut... meriah dan menarik.. sampai skunk baju yg kena kek masoih bau lagi kek tue.. walau dah berapa kali dan berapa banyak sabun.. thanks korunk...


NOVEMBER 2009
bulan nie anniversary 1 tahun 7 bulan.. ani dan anie... ok lae... unexpected the expect wht huhuh
bul;an nie exam aku yg pertama as medical student.. aku berusaha yg terbaik.. walau aku main2.. tapi.. study week .. aku pulun betol2.. tak percaya aku aku study.. hohohjo... memang betol betol bukan wan badaq.. heheh
]]


DECEMBER 2009


bulan nie ada 3 benda yg best


1- mimi kawen
2- semester 2 bermula
3- tahun baru di KL


huhuhu.. memang kenangan sangat2.. mimi kawen. bermakna keluarga aku dan bertamabh dengan yg baru. tetapi, berkurang lae sorang budak bila g memane.. ish ish.. mesti x best kan.... mimi g london.. habis ar balik nanti speaking LONdoQ


sem 2 mula. senang = happy... huhuhu boleh lae. walaupun aku kantoi paper farmako.. aku kena bg sem nie lulus semua.. gogo


tahun baru... aku ingat indah.. tetapi.. hampeh.. mane bunga api??? tahun depan.. runtuhkan bangunan library baru.. kacau jae.. what the fuck!!! eeeee///... aku x suka x suka... bodoh bangang... napa aku nie??/ aku nak tengok bunga api... nak nak nak/.... tahun depan.. aku p.. aku janji pada diri aku... aku janji!~




habis sudah kenangan hidup 2009 aku.. moga moga. tahun baru akan membuka lembaran baru. aku tulis nie bukan untuk sakitkan sesiapa.. terima lahmdiri aku.. aku bukan budak baik... aku berusaha jd terbaik... ok...


berjumpa lg d blog tahun 2010...


No comments: