Monday, October 7

Day 1 of Family Medicine

Terkenang awan di Teluk Intan. Langit senja yang menarik dan menambat hati sanubari... oh, aku tergoda.


Hari pertama Posting Family Medicine adalah hari berjalan-jalan untuk semua orang. Pagi-pagi bergegas masuk kelas dengar taklimat daripada ketua modul. Lepas tu sesi lawatan cik kiah ke Pusat Premier UKM di Bandar Tun Razak, Klinik Kesihatan Batu 9 dan Klinik Kesihatan Batu 14. Insyallah, akan berposting seminggu di setiap tempat secara bergilir-gilir. Untuk minggu pertama, KK Batu 14.


Hari pertama. Banyak yang dipeningkan. Jadual posting yang sangat padat. Dan log book yang sangat-sangat banyak nak dipenuhkan cop-cop. Adusss... Lagi paroh bila, sedar akan betapa sedikit cikonetnyer ilmu didada. Dah lama tinggalkan medical yang besar skopenyer ini. Sebelum nie lebih kepada posting yang tertentu iaitu Paeds (kanak-kanak) dan O&G (orang mengandung)... O Allah, give me strength. Give me opportunity to learn some of your knowledge.


My sis bagitau, syafiq masuk wad sebab denggi. Mak nak pergi Hospital Melaka untuk jaga tapi terpaksa tunda selepas ayah tertiba migrain dengan muntah-muntah... Hurm.. Aku? aku di Kuala Lumpur tanpa dapat membantu. Useless... sigh.


k. esok aku gedik2 lagi dalam blog. haha


No comments: