Saturday, March 31

Aksi Jakun Budak Sekolah : MyKomuter


"Presiden Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), Dr. Aminuddin Adnan berkata, ini kerana tren MyKomuter menjadi sasaran golongan terbabit membaling batu ketika sedang bergerak sehingga mengakibatkan cermin tingkap retak dan pecah"

"beberapa kawasan dikenal pasti dijadikan tempat untuk mereka membaling batu iaitu Padang Jawa di Klang; Kampung Datuk Harun dan Segambut di Kuala Lumpur, Kajang di Selangor serta Seremban dan Labu di Negeri Sembilan."

"KTMB juga terpaksa menanggung kos sehingga RM3,000 bagi membaiki kerosakan"
"Mengikut laporan oleh pemandu tren, laluan ke Pelaburan Klang merupakan kawasan panas berlakunya kejadian baling batu  ke arah tren Komuter yang dilakukan oleh murid sekolah terutama di Padang Jawa dan Bukit Badak. Mereka ini merasa puas apabila membaling batu dengan tepat ke arah cermin tempat duduk pemandu dan cermin penumpang."

Jom layan beberapa gambar Mykomuter nie.
Kredit to Serius Cool

Dibawah nie pulak kerosakan MyKomuter. Persoalannya, Jakun sangatkah??





Kredit to:



p/s: Orang cakap bodo, marah. Orang cakap bengong, marah. Tapi, tindakan sendiri yang membodoh dan membengongkan diri. asishhh... Kat sekolah, kena rotan sikit, mak pak dtg. last-last, ... budak menjadi raja dengan sendirinya. 



2 comments:

nur_za said...

wah..marah betul dia..tpi btoi la
apa la salah yer..dah elok2 nak di rosakkan..ish2
jmpt komen
http://ceritaladiespurple.blogspot.com/2012/03/hari-kurang-menaip-tahu-ke-apa-ni.html

eyjalukman said...

haihh , bdk2 tak matang lagi . ade je bnda nk dirosaknye . ni bole mmbahayakan penumpang .