Thursday, September 29

Hari Mencucuk Wad Oren

Yes, berjaya aku buat. kembang hidung sampai ke malam hehe besar tak hidung aku (@@) haha
 Hari nie wanblur bangun awal okeyh. Pukul 6.30pg dah tercegat dekat kafe sebelah a&e untuk mencuba nasib buat blood taking (ambik darah patient).  Dapat la satu patient. adei. kebanyakannya dah ambik sebelum 6.00pg. hurm.. kuciwaaa sgt2.. ;P


Then, lepas CPC ( Clinopathology conference), aku, kema, kenua dan azura, decide untuk test ambik blood taking sesama sendiri. lu buat kat gua, gua balas buat kat lu. Ambik blood dengan buat insert line aka branula. hee. (^_^)

4 Orang yang mencucuk dan dicucuk :P
 Untuk benda nie, kami minta tolong sorang HO dekat wad yang wanblur ditempatkan, Dr Thomas. hehee. Thanks dr for your guide during Line Insertion. Very mantop!! 


Untuk blood taking, semua nya berjaya lulus dengan cemerlang nya. Approved! Sudah boleh meneruskan untuk real life! with patient. pufff !!


Untuk Insert line, aku buat dekat nuar. Nuar buat dekat aku. Nuar buat sikit lagi tak dapat sebab vein aku dah bump. Then, aku buat kat nuar. hehe.. Ini part yg nak diceritakan dr awal entri:

AKu Berjaya insert Branulla dgn jayanya. yeahhh
(senyum sampai ke hidung, telinga naik ke atas.. )
Membazir utk belajar - erk. :P
Itu sahaja untuk kali nie, wanblur saja jer nak share apa yang wanblur buat hari nie. huuu huu.. 


When do anything to other people, 
please try it by yourself before that. 
-wanblur-


bubye -
a month of single in singleword with only a single cat


p/s : sakit kena cucuk? hanya Dia yg tahu. kena experience sebab kalau tak, tak tahu macamana perasaan org yg dipasang Line. hehe.

4 comments:

Makbed said...

itu ke nama si 'pencucuk tangan yg panjang' tu.. branula?

saya menggelarkannya 'pemancar laser' sebab bila pakai rasa cam buleh tembak2 orang di sekeliling.

Shazwan Azizan - wanblur said...

amboi.. pemancar laser. hehe. branulla / cannula / line .heheh bukan line maxis twu./

EyqaLuvender said...

alamak...jarum...
*pengsan

Anonymous said...

wow, macam sakit gila..tp takpela...tahniah sbb berjaya.ada tips x?mcm mane nak ilangkan ketar ke,sy pun med student jugak...tp tak sampai lg tahap yg mana nak insert branula la, inject sana sini blum lg...