Sunday, March 27

Nak minta tolong korunk, boleh ?


Sebenarnya nak mintak tolong korunk, ada kawan aku sakit. Kawan semasa aku sekolah menengah dulu. Gambar kat atas nie, Persatuan Bekas Pelajar SBPI Kubang Pasu yang buat untuk mengutip dana untuk bantuan perubatan Kawan aku nie. Nama dier shahir.

Ok, kat bawah nie, wanbluir ingin kongsi, daripada facebook, apa yang kawan wanblur yg pergi jenguk dan melawat shahir baru-baru ini.

"salam..kawan2..kelmarin aku pi mlwt shahir.alhamdulillah..ni gambq aku ngn dia.dia leh gelak lg bila aku dok buat lwk.siap boleh angkat tgn wat peace lg.hehe.dia nmpak kuat..semangat dia pon kuat..aku ada pesan kat dia jgn putus asa.n dia ckp dia xkan putus asa..tp tatau la kan,acmna prasaan dia kat dlm.dia redha ngn sakit dia.tapi dia nak berjuang tuk trus sehat.dia rindu kwn2 smua.dia kirim slm kat kita semua.n ckp tma kasih..perkembangan stakat ni,bahagian kiri badan shahir lumpuh,juz dok tas katil tu jala..bahagian kpla y operte tu bengkak.mata pon dh boleh bukak.aku ckp ngn mak dia.doc ckp jenis cancer y shahir ni jns y agresif..wlupon dah dua kali bedah buang ktumbuhan tu,tapi still ada lagi y xleh buang,so doc nak laser y kecik2 tu..cumanya y kesian sbb mak ayah shahir gilir2 jaga dia.ulang alik dari kedah tiap2 minggu.femly pon xleh mai mlwt,sbb jauh.mak shahir baru baik breast cancer,ayah dia ada asma.xdak org len dah y leh jaga,mak ayah dia ja..sedih kot bila tngok mak dia dah tua2 jaga anak muda lagi,.bantuan kewangan xdapat lg..so dah bnyak duit hbs mak ayah dia dok ulang alik kedah klntan.kalau kita leh bagi duit sorang spluh ringgit pon aku rasa ok gak.bleh la tolong kaver duit tiket mak ayah dia..pastukan,.bila aku ckp ,kwn2 smua kirim slm kat shahir,smua syg shahir,semua dok doa bg shahir cpt sehat ,so shahir kena kuat,,mak dia ckp alhamdulillah..syukur shahir ramai kwn hat dok doa ..mak dia hrp kita semua xputus2 doakan shahir,n trus bagi semangat kat dia..time nak balik tuh aku peluk mak dia,mak dia nangis,ya Allah,,sebak gila..so,tu jala y aku leh kongsi sket2..n aku hrp bleh la ada sapa2 urus bab nak bg sumbangan duit sikit kat femly shahir.\sbb dia bknla org senang,mak ayah dia xgheja pon.at least lehla kita tolong sikit2 kan..pastu sapa y free pi la mlwt dia..bagi dia syok sikit..hehe..okess..tu ja =)"


oklah, sama-sama la kita bantu kawan wanblur, bantuan boleh disalurkan ke akaun yang tertera dalam poster diatas. tak banyak, sikit pun takpa. Sikit-sikit lama-lama dpt menbantu parent dier. kan kan..

p/s : OXSIKA merupaka persatuan bekas pelajar SBPI Kubang Pasu, Kedah.

**sebarang pertanyaan dan maklumat, sila hubungi no yang tertera dalam poster diatas..**


*penyebaran dari blog-ke-blog tentang hal ini digalakkakn untuk membanytu beliau*

 

8 comments:

Hakeem Yusof said...

bantu dengan doa je aku mampu .

Kayun said...

bro wanblur, kalau kami buat benda yg sama kat blog kami, boleh tak? huhu

mar said...

nak amek ni letak kat blog jugak..nak pinjam gambaq noh~~~

Hanis Azla said...

semoga sahabat itu mendapat bantuan yang diperlukan dan akan sembuh sepenuhnya.. InsyaAllah..

zie_ira said...

hmm, semoga beliau tabah,, nak ngis bile bace ni,, :(,,

Shazwan Azizan - wanblur said...

Hakeem kira - Samasama kita doa yer

Shazwan Azizan - wanblur said...

To : KAyun & spideryan

Msg : boleh2 guna la

ﺷﻬﻤﻲ @ iBnU SuRaiNi said...

Innalillah wa Inna IlaihirRaji'un
[QS. Al-Baqarah, 2:156 (bukan hanya utk berita kematian)]

Ya Allah, sorang lagi teman yg aku lewat terima berita musibahnya. Kalau dah sampai stage 4 maknanya dah lama dah la ek, admitted ke ward? Duh, masa sekolah dulu tengok sihat wal'afiat je. Moga apa yang menimpanya ni menjadi penebus dosa untuknya, membersihkan dirinya dari belenggu dosa dan digantikan dengan rahmat Allah.

اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ ، أَذْهِبِ الْبَأْسَ ، اِشْفِ أَنْتَ الشَّافِي ، لاَ شِفَاءَ إِلاَّ سِفَاؤُكَ ، شِفَاءً لاَ بُغَادِرُ سَقَمًا

Allahumma RobbanNaas, IdzhibilBaksa, Isyfi AntasySyafi, La Syifa-an Illa Syifa-uka, Syifa-an Laa Yughodiru Saqoman.

Ya Allah, Rabb sekalian manusia, hilangkan kesengsaraan ini, sembuhkanlah (sesungguhnya) Engkau Maha Penyembuh, tiada kesembuhan melainkan kesembuhan (dari)Mu, kesembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.