Tuesday, January 4

sinar bakti.. Bakti yang bersinar...

 
Menuju ke HQ Monorail Untuk perbincangan Poster Futsal GH
Sebelum aku menceritakan tentang program sinar bakti yang aku sertai, aku just nak beritahu yang hari khamis selepas Kelas tutorial oleh Dr Sirjit. Kelas tue aku kena untuk second session bermula pukul 8.45pg. memandangkan Sesi kelas ini ada 2 sesi saje, so tempoh untuk group aku berlanjutan till sejam lebih. Lenguh kaki berdiri. Tetapi nasib baik. I gained something from that. Thanks doc. Aku mengaku yang aku buat exam aritu ntah ape-ape jer. hampeh betol. dah boleh agak dah result yang bakal ditampal. 


 
Persiapan Majlis Perasmian SB 
Malam jumaat sebelum bertolak ke Pantai Morib. Ada persiapan majlis perasmian yang beruopa Gimik perasmian. Korang tengok la tue, pening-pening..MAcam-macam idea yang keluar. Yang senget, yangg terjonjol, haha.. anyway, nice to help and nice to work with them. Sambil membuat gimik tue, dalam surau, Ustaz Din tengah mengajar ustaz Asrol untuik menjadi moderator majlis forum.. huhuhu. garang jugak ustaz DIn mengajar.. Persiapan gimik habis dalam pukul 2-3 pagi. Nyawnyaw~~



Suasana Ketika berada didalam bas menuju ke Pantai Morib
Bas program yang bertolak ke Pantai Morib sebanyak 5 buah bas. Aku naik bus yang HUKM yang baru. huhuhu.. best best.. sebab duk sekali dengan budak budak yang satu kepala. Kepada shawal dan azrol, jangan jeles... korang tidow je lah dalam bus buhsan korang tue.. huhuhu.. Bus ini happening.. yeah!! BAs bertolak pada pukul 3 petang lebih-lebih sikit. Walaupun dijanjikan pada pukul 2.30ptg, tapi biasa ar, UKM, Lambat sikit la.. hehehe Nak makan lagi. Nak simpan beg lagi. Memilih milih tempat bus lagik.. huhuhu.. serabut tapi best.. nice.. ishkishkishk.. ada org bawak teddy bear g sana.. siapakah dia?? huhuhu.. Kalau dia tahu aku mengutuk dier, habis aku.. hahaha



Setiba di Kem al-Azzhar, Morib
Dalam pukul 4.40ptg, aku sampai disana. iNgatkan berkhemah dekat tepi pantai morib, Tapi hanya la kem Di Kawasan Morib. huhuhu.. putus semnagant nak berenang-renang bersama ikan duyung. hahaha.. ikan duyung kama jelah yang aku jumpa kat Kem nie. hehe, Kem tue nama dier Kem Al-Azzhar. ala-ala al-azhar yang dekat mesir gitu. Aku satu dorm dengan nazrin, zol, Tok where. ayah pir dan lain2. Kira banyak jugak la kuncu-koncu aku kat dalam dorm nie.. ley la bangun lewat . hehehe tetapi itu hanyalah andaian dan khayalan semata-mata.. Bangun lewat di Dorm.. Selepas habis berkemas,solat, Kami bertolak ke PAntai Morib. Menyiapkan tapak-tapak karnival JOm SIhat SB kat sana. Waa... menarik.. suka suka. lama aku tak pergi pantai.. huhu.. Time nie baju dah masam-masam..



Menjadi Pak Guard di Dataran Pantai Morib
Selepas semua barang-barang dari lori dan pengagihan booth-booth pameran dan aktiviti.. semua orang balik ke Kem. BAlik makan dan mandi.. Bestnyer.. aku pulak bersama sama biber, Akip, Hanif, Nabil, dan 3 org lagi. menunggu di dataran pantai. Sebab tak der guard yang nak jaga. Maklum la, baru lagik. Diorang jaga esok malam. So, malam nie kena ada wakil guard part-time la.. anyway, best jugak tido dengan bertemankan nyamuk-myanuk.. huhuhu.. New experience. Dapat tengok konsert ambang tahun baru kat situ. Hampeh.. Konsert nyanyi tak sedap! orang yang sama jer! dan tak der bunga api! erggg... menyesal pulak menunggu kat situ. huhuhu.. Around pukul 7pg bergerak balik ke kem untuk mandi dan makan makan.. alapar beb..
(malam tue jugak menyiapkan kerja kerja awal untuk majlis perasmian esok.. susah susah malam nie, esok pagi relaz realaz.. falsafah kami yg menunggu malam itu..)


Detik-detik majlis perasmian SB
Ini lah suasana majlis perasmian SInar bakti. Timbalan Dekan Prof Zaleha yang menrasmikan. Suka-suka.. nice job to all. IA simple tapi menarik dan meriah. Korang tengok la gambar tue,.. Amacam>? ok tak??



Meeting Program gotong royong disaat-saat akhir
Ini pulak sebelum majlis perasmian. Geng Gotong royong sedang berbincang tentang peranan mereka dan gimik gimik yang ada time perasmian, Lawak siot.. huhuhu.. muka bangga jer jalan masuk ke majlis. hahaha.. new experience jugak. huhuhu tak sabar sabar untuk naik bus ke rumah itu.. 

 
Sekitar program gotong-royong  
RUmah anak yatim dan asnaf
Kat dalam gambar nie ada 2 aktiviti yang berlaku; satu aktiviti gotong royong di rumah Anayk yatim, dan satu lagi majlis Makan malam bersama anak yatim di Kem. Menarik meanrik. Semasa aku di sana, Means that semasa aktiviti gotong royong, aku kena cuci kolam ikan. Aku, ZOl dan ikhwan naim. hahaha.. jumpa banyak katak.. erk gulp! takot seh.. sementara yang lain lain bersama tugasan masing-masing. Lepa stue, Ada kativiti praktikal gitu. Kama buat aseptic technique dan cara berus gigi.. Manakala aku dengan zerek buat demostrasi Sampoo Kutu.. huhuhu.. laris laris.. aku ley buka kedai basuh rambut nie.. bakat terpendam.. tapi tak sehebat zerek. Dier siap dapat hadiah lagi.. Seekor kutu di glovenyer. hahaha..Sebelah petang hari yang sama, kan ada majlis makan malam. YB tak datang sebab merajuk peta bagi salah. So, just kami dan anak2 yatim jer la.. Diorang buat nyanyian.. menusuk kalbu.. boleh mengalir air mata jernih nie. tapi cover beb. Depan public kot. . heheh baget hot pulak aku nie.. anyway,, aku memang suka budak2.. time nie teringat pulak anak yatim rumah aman.. huhuhu.. sekejap jer berjumpa tapi ingatan selamanya ~~


Sekitar Forum pada malam sabtu
MAjlis forum yang dijalankan selepas majlis makan malam bersama anak yatim sangat snagt best. Walaupun ada beberapa kesulitan dan masalah yang timbul, tapi semuanya berjalan lancar. Suka suka!!.. Forum ada moderator azrol, imam muda asyraf dan Datuk Nicholas sevester.. Forum dier menarim tapi memandangkan aku tak tido malam sebelumnya akibat menjadi guard part-time, aku tertido time forum. adeih.. tertido okey, bukan menidurkan diri. kejap kejap bangun, kejap kejap tido. nasib baik tak meleleh air liur. kalau tak, habis la, public kot. habis reputasi.. sambuatnb dr penduduk memberansangkan.. nice


Aktiviti SUkan Rakyat. Pagi hari terakhir SB
Sebelah pagi hari ahad, hari terakhir SB. Ada akitivi senamrobik. fuhh.. boleh kejang semua urat-urat dan muscle muscle nie. Nice. Aku suka senamrobik tue. walaupun penat, tapi still ok la. menarik.. lawak pun ada. Kalau korang tengok demonstrator dier. mesti korang jeles.. hehee,, biarlah siapa yg dtg jer tahu,.. Happy kan kan.. lepas tue, ada sukan rakyat. Aku menjadi salah seorang ajk Bidan Tejrun untuk acara Lompat Untai Gelang.. macam "zeropoint campur2 sikit dengan skipping" nice nice.. Syafiq johan.. hehehe Ada jugak la kat gamabr tue, aktiviti congkak, baru seremban dan Dam aji. Abg baju kuning tue johan , shima pulak naib johan. Bapak ar.. teror gila shima.. aku?? hanya memerhati.. hehehe saje jer tak nak tunjuk bnakat/ hahaa


PAmeran Autoshow bersempena SB
Porgram autoshow nie semua kerjasama Gidah dan kawan2 dier.. Dia yang handle.. Nice la. SUka suka, macam macam dekorasi ada. hello kitty ada, mickey mouse pun ada. Sambutan memberansangkan. CUma, time diorang sampai, porgram terakhir sukan rakyat pun dah habis. Siap brg2 gerai klinikal dan pameran dah siap2 tutup. Mungkin kesilapan teknikal. terewat dan sebagainya. Anyway, diorang semua sporting.. best jugak la.. Mencari-cari blogger dekat sini.. hehehe jumpa sorang!! tapi tak tegur sebab dier macam x kenal.. huhuhu


Detik terakhir di Kem al-Azzhar, SB
Ini pulak semasa BBQ sebelum balik ke KTSN. Bestnyer.. makan banyak kot aku nie.. melantak ar.. penat buat kerja. lagipun free.. heheh itu yang penting. lepas makan makan, Bersama sama kawan2 g berphotograp di belakang kem dan kawasan sekitar. Korang tengok la. Gelagak kami. Best kan.. Hope all will stay together.. (p/s : baru perasan badan aku dah besar. heuhuhu,, gemok!! urgghhh..)


Saat-saat cemas lakonan penangkapan pendatang tanpa izin
Ini pulak saat-saat menangkap pendatang asing. Lakonan Abbas sebagai Pendatng Indon menceroboh masuk ke malaysia melalui pantai morib. hahaha.. macam sengal jer time nie.. Abbas ditangkap bersama sama beberapa orang awak-awak. hehehe.. kama awak2? kama as awek2.. hehehe... anyway, perjalan ke sekitar kem ibarat discovery Channel pulak. Macam2 namopak dekat situ, ketam la, ular lae, ikan belacak la.. belacak?? huhuhu.. korang google kalau tak tahu k.. untuk dewasa saje.. hahaha penat berposing posing...


Hadiah Untuk SB
Kalau tengojk dekat atas, ini lah hadiah SB untuk aku,. Teirma kasih, Teirma kAsih. Aku walaupun sebagai peserta tambahan, aku berasa sangat2 berterima kasih kepada semua yang men"organisasi:kan benda nie.. Kalau tak, terperuk aku kat kolej. Tak jejak la kaki aku kat Pantai morib. dan bersama sama kawankawan.. Terima kasih yer.. im try my best to contribute for this programmes..Orang memberi, kita menerima dan kita membalas. Betol tak.. so, bila dah dapat join, Metsi la membalasnyer.. Jaid, aku mintak maaf yer akalu kalau kadang2 aku terover the border. Mungkin sebab aku try buat yg terbaik utnuk menyumbang hingga kadang2 aku terover. sorry yer.. aku tau, ada sesetengah org terasa dengan aku. Aku manusia jugak. tak lari dr kesilapan. IM try to contribute as mush as i can.. sorry for my mistakes.. lastly, aku suka Sinar Bakti.. huhuhu love you all and the momento..


 
sinar bakti sambil enjoyy!!
okey, skunk korng tengok la apa budak2 nie buat. huhuhu ini hanyalah lawak2 untuk hiburkan hati sahaja. Sampai berbakti samapi ber"enjoy". alang-alang dah sampai morib, enjoy je lah.. kan kan.. Sebelum nie, semuanya macam tak suka jer. Bila dah sampai, semua jadi budak2 semula. Muda kembali. hehehe ada yang main layang-layang, belon sabun, dan main lampu-lampu biru yang berputar2 time malam.. huhuhu janji kerja jalan dan happy semuanya. kan kan.. huhuhu.. time balik tue, barang lagi banyak dr semaasa pergi. Banyak dengan alat mainan.. hehehe.. lepas nie, KTSN org x main futsal dah. org lain layang2. dan malam pulak, org main benda warna biru yg kelip2 tue.. huhuhu


okeylah, sampaiu disini sahaja.. entryy nie panjang., sorry yer.. nie untuk cover beberapa hari tak buat entry. terima kasih sebab bace yerk.. love u all

p/s : Sedang berusaha untuk mencari duit dan sumbe rkewangan untuk diri sendir untuk menampung bebanan kredit.. ada sapa sapa nak bagi duit>?? hehehe 


p/s : jom study. minggu depan ada exam Endocrine system pulok.. mintak2 kena prepare elok2.. sebab tak nak jadi macam GIT dah. serik serik..


bubye. malam nie nak buat PBL dan MES..

bye u ollzzz... 


No comments: