Tuesday, November 23

centrino al-blurno

entri kali nie aku just tak tahu nak letak tajuk apa. aku sekrang baru jer balik dari joging. dah 3 hari dah. huhuhu.. matlamat aku kali nie nak kuruskan badan sebelum habis semster ke 4 nie. mintak mintak la aku konsisten dan berjaya yerk.. hurm, ada banyak sangat2 yang aku nak cerita nie. kita cerita ikut hati-ke-hati nak? huhuhu (trademark entri blog aku ker nie?? hehehe)

Hati 1
aku sejak kebelakangan nie baru jer berjinak jinak dengan buku. memang susah sangat-sangat utnuk orang macam aku untuk menjinakkan buku nie. buku nie liarrr.. ganasz.. tebal2.. banyaknyer yang aku kena baca untuk faham kan nota. berdasarkan sejarah kebodohan dan kemudaan aku dulu-dulu, aku malas sangat-sangat nak study. aku pun tak tahu kenapa. memang berlainan betul2 dengan masa aku sekolah menengah dulu-dulu. adakah ini bermakna zaman kejatuhan wanblur?? T.I.D.A.K. aku yakin. aku pasti. walaupun aku tak sepandai orang lain, aku kena jadi pandai atleast aku puas. kepuasan diri. inner soul itu penting. ryte? muka manis hati juga kena ceria.. (hehehe.. perasann muka comel aku nie). hah, kan dah melalut. nie dah tercampur hati-ke-hati yang segmen lain nie. ish ish. Hati 1 menunjukkan minat cikit demi cikit untuk membaca dan mengulangkaji. aku tak nak perkara yg sama berulang kat aku. aku tak nak resit, walupun dah tempah tiket resit dah untuk tahun 2 nie ( kantoi 2 paper sem 3). aku x nak resit untuk sem 4. aku kena cuba. kena paksa diri aku. aku tahu aku boleh jd macam wan azizan, semasa zaman sekolah dulu. chaiyok chaiyok

Hati 2
keluarga aku overall sihat jer. last weekend aku telefon mak aku.. ehh.. mak aku telefon aku dulu b4 aku, overall ok. cuma, rumah aku skunk sunyi laer. mane ada orang. mak kerja. ayah kerja. bi jaga budak exam. syafiq ambik spm, yon kerja. mimi exam. hohoho.. sunyi la rumah tue., lepas nie kalau tebuk dinding rumah sebelah yg baru beli tue.. lagi la nampak sunyi kan. kan?? hurm.. hehe.. kalau tebuk dinding tue.. aku nak bilik aku sendiri. tak kira. hehehe.. so apa lg?? kena himpun duit laer... nak bg duit nak buat bilik. ingat bilik free?? hahaha

Hati 3
aku dengan bb semakin lama semakin rindu.. dah lama kami tak jumpa. last kami jumpa time aku g muar aritu. before study week. itu lah last time kami jumpa. rindu sengat sangat2 dekat dier.,tp skunk aku bz. jadual penuh. full. hurm.. apa la nasib kan. saba rjer la.. orang kata, kalau x jumpa lelama, hati nie terlalu rindu, terlalu cemburu.. adeih,, x mo xmo.. bb ganaz kalau cemburu. hahaa.. but i like that. haha

Hati 4
semakin lama semakin aku terasa terasing. aku terasing dengan dunia aku sendiri. dunia yang aku create sendri. kan orang kata, our life is guide by ourself. we create we deserve what the consequences. ryte? aku pun tak tahu laer.. aku yg terasing atau aku yg terlebih terasa terasing.. aku pun tak tahu.. so, what to do?? just lepak dalm bilik dan study jer laer.. g jejalan kat chow kit sesorunk.. kadang2 dunia nie macam ada boundaries.. ada compartments. dan ada seseorang yang menentukan. you in, you at that place, not this... kadang2 memnag ok jer. aku keras sikit hati aku. dah biasa dah dengan benda2 nie. tapi bila fikir3 balik.. hurm.. i must change it. but, the blind boundaries are too strong. too rigid. otak kena sama. all must same and sometime its weird. ntah lae.. Mungkin inilah ragam dunia nie, macam macam yang kita jumpa. i hope i can survive yeah. hurm..RYTE, I SURVIVOR!! hahahah (gelak bangga, bukan bangla).

hati 5
badan kena kurus. wajib kurus. mesti kurus. hahaha

Hati 6
seronok aku layan lagu Itulah rindu daripada THe Ramlees. best jugak laer. sangat2.. new life for this song. nice. tak keterlaluan dan menyenangkan halwa telinga. kalau bagi bintang, ley dapt 8/10 bintang.. (its my decison la kan) 2 lagi bintang sebab video klip dier just ada suara jer. tak der gambar.. hahaha.. sengal kan..

tanya sama hati, apa asal sayang
 ada tanda tanya nampak dipandang
kumbang rayu bunga
bulan dan bintangnya
punya tanda tanda hubungan mesra.
tanya sama hati, pernah engkau merindu,
dengan masa lena apa mimpimu,
masa berjauhan,apa nak dikenang
bila difahamkan ,itulah sayang "
nice song.. i like i vote it




p/s ; seronok layan lagu lagu indie nie . aku suka TILU, MOCCA, MEET UNCLE HUSSEIN, LIYANA FIZI, LUNA, SOULMATE DAN ..... hehehe



 

1 comment:

miss miera said...

gottcha!
wan dah lme kot cari lagu " itulah sayang " nieh..
haha...thankz2
LIKE LIKE :p