Saturday, July 10

macam-macam..

sejak kebelakangan ini, banyak benda yang berlaku. ada yang ok. ada yang tak.. kadang2 benda tue boleh buat kita gembira sahaja. kadang-kadang ia buat kita rasa sedih. kadang2 geram dan kadang2 tak der ape ape perasaan.. heartless.. huhuhu

daripada banyak2 benda dalam dunia ini, pengalaman memang tiada penganti.. hahaha
pengalaman merupakan tuan guru yang paling berjaya dan dapat mendidik kita..

lets check out!!

yang pertama : 
kadang-kadang sesuatu perkara itu memerlukan heartless untuk kita lakukan, hal ini kerana terdapat sesetengah kerja or jobs yg memerlukan kita sedikit tak berperikemanusiaan. kalau tak, kerja akan terganggu. tapi, bila kita buat begini, terdapat suara suara sumbang yang akan menyinggap.. ada saje orang yg sempurna akan cakap2 belakang.. cakap belakang tentang hal2 yg membina tak per.. tapi, kalau yg memburukkan dan menjatuhkan.. macamana??

yaang kedua:
kita susah, kita bagi kat orang lain, tapi adakah kita tahu mereka juga susah??
pengalaman yang kedua aku plak, tentang perkara diatas laer. korunk perasan or faham tak pepatah wanblur diatas?? kita susah, kita bagi kat orang lain, tapi adakah kita tahu mereka juga susah??
hhoohoho.. topik hot panaszz nie.. sepanjang 2 3 hari yang lalu, aku dah lalui benda nie,, aku as pemerhati bukan yg dibuli.. eh, ada orang nak buli aku ker?? sekeh kang.. huhuhu
so, apa pengajaran yang aku dapat dr situasi ini adalah, kalau kerja yang telah diberikan kepada kita, kita kena buat sedaya upaya... walaupun at that time, kita ada kerja lain yg kena buat.
mungkin kita ley jer pass kat sesiapa.. tapi.. atleast kita dah buat kerja tue.. so, kalau kita pass pun, tak lah membebankan kerja orang lain.. ok?? sebab, kerja itu kerja kita. bukan kerja orang lain
orang lain ada kerja juga. so?? buat habis baik..

Yang Ketiga:
bergurau tapi bahaya
kali nie, pengajaran ketiga berjudul lagenda budak setan.. ikhikhik... tipu jer.. tajuk dier bergurau tapi bahaya. baru aku sedar, walaupun kita bergurau gurau dngan kawan-kawan. kadang2 kegurauan kita tue silap. tak kena tempat.. aku selalu jer kacau orang. agak2 aku buat kawan2 aku sedih tak?? kawan2 aku geram dgn aku tak?? or kawan2 aku benci aku ke tak?? still wondering~~
memnag la, dalam kita berkawan nie, kita kena ada gurau gurau senda.. baru best,. baru hidup tak buhsan.. tapi.. its depends..
seperti yg aku cakap.. its depends on 2 factors; sifat dalam kawan2 kita itu dan, rasional ke tak kegurauan kita itu? 
so, i learned a lots by that
aku cube tak gurau lebih2 yer..
sorry kawan2 yang aku gurau lebih..
aku selalu tendang korunk ..
aku selalu langgar2 rugby dgn korunk
aku kata B#@#$ la kat korunk
sorry yer,..
nanti aku buat lagi!!
haha


ok lah, aku dah nak tidur dah nie. malam nie aku banyak tengok movie jer. malasnyer aku
kan kan.. habis mek wahid marah aku macvam nie... malas.. hahaha
jap lagi, pukul 10 or 11 ada junior nak datang,, dr bangi.. teringat saat2
indah aku dahulu.. firsttime aku datang sini..
hohoho..

*wink*wink
teringat ketika itu...

p/s: sedap tak lagu nie?? title : bulan


No comments: