Saturday, January 23

aku sedih...




261ee5e9.jpg Sad~KFWJ image by homeofkbj
pertama tama sekali, aku nak just show the message that sent to me several days ago.. from my bloved fwen...
aku kenal dia semasa aku ke KUKUM.. program pelajar sbp bersama KUKUM.. sekarang KUKUM dah bertukar jadi UNIMAP... memang orang kata, sahabat sejati memnag payah dijumpai. unexpected.. tahun kejadian ialah 2006. waktu aku tingkatan 4. hurm.. aku kawan dengan dia, memang best. aku sangat sayang sahabat aku. anytime aku free untuk dia. aku menjadi diri aku sendiri pabila aku dengan dia.. kami sahabat.. kawan.. bebas dan memberi tanpa ada muslihat... kami jujur.. aku suka kejujuran dia... dan... aku angan-angan, dia akan jadi sahabat aku still forever.. tapi... ku sangka hujan till kepetang, tapi sereyat di tengah hari... hurm.. semuanya sebab..  ( hurm.. ntah lae.. aku dunno what to say..) tapi.. aku still sayang dia. dia sahabat aku. seumur hidup aku, aku tak pernah sayang sesiapa iaitu kawan.. sama macam dia.. dia sahabat. bukan teman wanita. aku nyer GF semua dah tahu kan.. so.. sahabat.. hilang tiada ganti..


kawan memnag senang nak cari.. janji.. ada duit, ley buat lawak cikit ckit.. suka tolong dia.. mesti dapat, tapi, bila time susah.. semua buat2 tak tau. padahal tahu... hurm.. mengapa aku ada di sini? mengapa aku dapat dan dikelilingi oleh orang yg begini? tak ikhlas dalam persahabatan.. aku hairan sanggat2.. mengapa perlu minat yg sama baru lej jadi sahabat? jadi kawan? perlukah ada.. atau aku yg talk perasan.. ada signboard yang berkata;


ADA DUIT + GEMBIRA SELALU + SUKA MEMBERI = KAWAAN RAMAI


pelik sungguh.. mengapa perlu macam nie? aku seorang yg agak pelik. aku mengaku, aku memnag susah nak rapat dgn seseorang. tapi, bila dah rapat, aku anggap no barrier between us... jd.. aku buat apa jae tanpa aku kisah.. aku jenis yang tak berapa ada perasaan, kurang sensitif kerpada seseorangt.. aku adalah aku. aku sensitif juga. aku ada juga sikap perikemanusiaan.. tapi.. mungkin.. mereka tak sedar.. mungkin... dia tak sedar.. mungkin sesiapa pu n tak pandang.. yang mereka nampak.. aku hanyalah seoramng lelaki yg orang panggil badaq, yang boroi.. ( aku ngaku aku gemuk... naik banyak). aku hnaya diperlukan semasa susah.. semasa orang lain menolak.. aku bukan pilihan pertama... aku hanya pilihan tercorot.. hanya diperlukan bila tiada sesiapa nak atau suka. aku realize.. siapa aku.. jadi.. aku sanggup ja ambik ape2 yg orang tak nak. sesiapa yg orang buang.. aku tahu.. mesti ada yg mengumpat belakang.. aku dah bagi tahu.. i habe my own way. aku ialah mohamad shazwan bin azizan.. i do my jobs.. my works.. ikhlas... sanggup ape jer... janji org tak susak... tapi... mengapa orang tak pernah nak bantu? aku tahu lae, aku buat kerja, memang aku tak harapkan balasan.. memang tak layak untuk aku meminta pape.. tapi... at least jangan cakap cakap belakang.. mulut yg cakap belakang tue, macam MULUT HARAM!! FUCK giler... aku paling benci.. orang nak.. senyum senyum.. bila tak nak... buat muka buat mulut.. cakap2... INGAT AKU BODOH???


hurm, dah melaluk dah pagi pagi nie, .. hurm.. aku dan sahabat aku... duha..



aku harap. dia bahagia sekarang... moga moga.. at least.. ingat kan aku time susah.. time gembira.. aku tak nak pape yg susah2... cukuplah dengan ingat atau detik tentang diri aku dlam hati... 


selamat berjaya duha... hang memang sahabat aku dunia akhirat... yang pertama dn akhir...
kalau sesiapa yg tak pernah tahu,
mesti pelik, napa sahabata aku perempuan.. napa perlu perempuan perempuan... mana lelaki??
nak tahu mengapa???
sebab...
bila perempuan dan lelaki.. sahabat.. dia open.. seorang emo.. seorang lg cool...
memang best
betul... aku punya experience.. tetapi..
aku sedih..
aku bukan seorang sahabat sejati.. sebab aku tak dapat pertahankan hubungan persahabatan aku dan duha...aku ada juga sahabat lelaki,. tapi, biasa ar... mesti x ngaku punya.... aku jamin...
hurm.. biasa ar.. paham paham k...
aku dan duha...
kami sahabat
bukan kapel atau hubungan sulit papepun...
so..
jangan sal;ah anggap macam DD..
the idiot man that aku penah jumpa...
DD = boy freind duha.. dia kenal aku..
tapi, tibe tibe jea... break..
tinggalkan kisah cinta dia dan duha 5 tahun...
begitu sajja...
dengan alasan.. cemburu dengan aku...
what THE FUCK!!!!
aku pernah nampak hang dengan awek lain before hang break.. hang yg tak sedar..
aku x pernah cakap kat duha..
tapi.. 
please... masa kapel baik2.. jd masa break m=baik2 lae..
B.O.D.O.H....
!!!!


duha, aku nak pesan yg terakhir kat hang.... aku tau. hang pungkin tak akan baca blog nie... tapi, just luahan hati aku


kepada duha sahabatku,


              aku bersyukur dapat juga aku bertemu, berkenalan, dan berkawan serta, yang paling rasa, diri aku wujud, aku bersyukur dapat seorang sahabat macam hang. sepanjang kita berkawan, aku tak pernah simpan dalam hati papae.. aku hanya seorang wanblur.. tak ada perasaan.. aku tahu, aku banyak buat salah kat hang. aku minta maaf ikhlas dari hati aku. aku minta maaf banyak2.. menyusahkan hang... aku hanya perlukan.. sedetim pun nanti.. dalam hati hang.. ingat lae aku.. jaga Woo Jin elok2.. anggapo dia sebagai tanda kta pernah bersahabat. bukan aku yg putuskan persahabatan kita, tetapi.. you know what really happen.. ryte? aku hanya berdoa, semoga hang bahagia dengan hidup hang. dan, jaga lah maruah hang. yea... dan, dont ever ever get close with penkid or les... i berdoa sangat2... ok? ak tau, hanya boleh bezakan.. aku tau. nanti hang mesti bverjaya dalam stpm... nak jd arkeologist.. ( my first ambition while im primary school)..aku hanya ada 4 ucapan untuk hang.. selepas nie, jaga diri.. andai hang perlukan aku, just miskol or msg.. im olweyz wif you... you are my sahabat..  dalam hati aku ada 3 orang perempuan yang bertakhta.. ada 3 ruang jae.. 1 untuk mak aku, 1 untuk anie, dan 1 untuk hang.. tapi,, skunk... 2 + (kenangan)... aku tak akan pilih sesiapa pengganti ko..


1) selamat tahun baru, selamat hari raya setiap tahun.. tiap aku mati...
2) tahniah STPM, dan selamat melangkah ke dunia universiti dengan gagah...
3) selamat hari jadi.. setiap tahun... walaau aku x msg.. ingatlah aku... WJ
4) dan, ingatlah, tarikh kita bertemu di KUKUm... tarikh yg aku sangat2 ingat... walau kita mungkinakan lose contact buat selamanyaer... tapi, aku tetap ingat sahabat aku..


selamat berjaya duha sayang... my White Princess


                                                                  daripada aku, orang yang selalu hang kata 
                                                 " aku benci hang" ( aku suka hang kata macam nie                                                                
                                              ~ wanblur aka one90 aka wan azizan aka sahabat dan     
                                                                           kenanganmu...










No comments: