Sunday, January 31

aku malu dengan...

apa yang aku malukan? 
apa yang memalukan?
siapa? dimana??
huh!!

semalam aku pergi ke pesta ang pow, anjuran chinese society KTSN, UKM. 
my first impression, wow!! fantastic and amazing
how could they create this event like this?

aku memang suka pergi ke majlis majlis. aku disana dapat banyak pengalaman. walaupun aku kadang-kadang sebagai pemerhati bebas. hanya sebagai penonton. tetapi,
jangan ingat diam diam  tak ada isi
hanya mengikut...
aku observe how the event conducted,
how the programmes flow as scheduled..

first of all, i want to say Gong Xi Fa Cai to all chinese in malaysia especially, and in the world randoimly
semoga tahun harimau pada kali ini akan membawa seribu satu kenangan dan harapan.
mane tahu, 
sebelum nie tak ada awek, nanti dah ada,
sebelum nie result tak power sangat, nanti tengok2 dah boleh,
sebelum nie selalu tension, manme tahu nanti dah ok..

hurm, program memang very very punctual. froim the student, the organizer, and also vvip. very strictly to scheduled. the event start informally at 7.30pm at dsg. the dsg in the dark.. hohoho... very attractive dances. tarian dimulakn oleh elajar chinese ialah tarian moden. memang best. rugi sape tak g tengok. audio memnag gempaq. lighting memang mengamcam. dan penari memang energic..  memang pemulaan yang baik. 

then, overall memnag best. memang nampak kerjasama yang erat antara semua chinese. bayangkan semua chinese.. majoriti kot.. melibatkan diri. sama ada di pentas atau belakang tabir. dari yang ketua hingga ajk ajk kecik.. semua all out. sebulan since awal januari. and,  the result is fantastic!! 

overall aku tengok ok. mc ada duo languages. bagus. memang satu malaysia. one malaysia. majoriti persembahan memnag melambangkan keterbukaan budak cina untuk bergaul. walaupun just persembahan, not reallity.. tapi. it good pa. daripada program lain, yg x langsung menunjukan masyarkat majmuk..

nie komen aku berdasarkan pemerhati bebas..
  • sound daripada DOREMI memang mengagumkan. sangat sangat berbaloi
  • lighting yg budak handle, memnag tepat, ikut flow majlis.
  • kerusi.. tambahkan sikit lagi...
  • penyertaan cina.. bagus.. sangat bagus...
  • penyertaan india.. hurm.. aku nampak thiru dan satish semalam.. ok
  • penyertaan melayu... ada lae kurang 10 orang.. bengong tol.. rugi!!
  • pameran memnag bagus. cuma terlampau banyak papan kenyataan dan program banyak tertumpu kearah dalam dewan
  • dsg gelap- merupakan satu kreativiti yg brau. im so impress
  • tarian memnag best. memang penari terlatih. cuma.. kadang2 bunyi mic agak bingirt
  • tarian singa.. best dan chaiyok2.. walaupun terjatuh.. tapi masih meneruskan tarian. memang penari tarian singa sejati.. jatuh tergoilek kot... sakit ooo yg berlakang
  • ucapan.. baguis.. still in  malay walaupun ada jugak chinese sikit sikit
hurm, habis dah. aku x ley nak explain. nanti habis ar kenangan semalm.. heheheheeihikhik

jap. ada lgi nie

ada seorang budak bodoh! yang aku x ley bagitau dia sapa. dia bodoh jumud lagi membegap kan... walauapun aku x pandai, tapi.. dia memang pandai. subjek dia lulus semua tak macam aku.. tapi..

" hang pi kae pesta ang pau tadi? hang tau dak, laqa.. leka..."

macam nak sepak jae laju laju.... sial punya budak. sori ar... aku memang macam nie. suka bg pendapat ikut suka aku. nie blog aku. ada aku kisah???

AKU NAK TAnya, antara main PES atau GAMES  aka Dota lama-lama tak laqa. kalau tengok majlis kebudayaan malaysia aka PAP laqa?

seseungguhnya aku nak kata, F@#K yoo!!! jangan kata aku jumud. hang yang jumud. buka minda. buka hati. dan buka perasaan..

dan,
haruskah tengok bola boleh mengeraskan seseorang??
(budak jumud tadi kutruk member aku)
adakah bola menjadi seseorang itu lelaki sejati?
iye ker??
sejati lae sangat..
aku dah lalui banyak pengalaman..

jangan pandah rendah kepada budak2 lembut oi,
geng artis or aswara..
biarlah mereka.. jangan buang mereka dari kalangan anda..

antara lelaki lembut tetapi naluri kearah perempuan,
dan
antara lelaki keras tetapi ke arah lelaki...
yang mana lagi bodo?? lg layak dihina??

think it!!

aku tak kata budak2 lembut tue bagus sangat,,
accept diaorang, 
kadang kadang keluarga yg influece
kadang2 dah lahir lahir x lay jadi keras..

kita wajar bantu mereka..
kita
saya
kamu
anda semua
wajar membantu mereka
adakah anda nak singkir dan hina mereka?
dan \
akhirnya mereka terjebak kegejala gay?
andai terjadi..
dan
anda yang menghina mereka dan sekligus mendorong mereka kearah gay
anda yang terpaksa menjawab nanti...

think it before you die!!

semua manusia sama, yang membentukkan mereka merupakan pesekitaran. kita tolong kawan-kawan kita. 
mane tahu.. nanti tengok2 bila jd doktor
badan dah tough
kalah yg budak z@#$ yang kata keras tadi
apa mau cakap?
kalau keras tapi tetap tak ley berdikari dan berfikir untuk orang lain
jangan caskap anda

lelaki!!!

lelaki merupakan pemimpin... mengetuai dirinya, keluarganya, kawan-kawan dan masyarakat.
anda salah satu imbalance

tak ada apa makna jadi lelaki
useleess


dan nak bg tahu,
my SubInspektor semasa aku kadet polis
subinspektor yg paling tegas di kedah
suara garau yang top one masa tue
muka ok jae
badan macam aku, tapi..
tough- tough dan sgt2 tough
dan
sekarang dia memasuki ASWARA..
adakah dia digelar lelaki lembut?

fikir-fikirkan lah... 

aku sayang semua!!

Love 12 wallpaper

menuju puncak end of module..
moga-moga aku ley jawab..
aku off dulu blog.
nanti after exam
aku tulis balik ok??

aku hanya wanblur..
tulisan yang cakaq ayam
kalau best baca ar..
kalauntak best
buat bacaan time malam
sure tidur

1 comment:

iPpO said...

wan~
stuju sgt3~!!!
kli ptame stuju nihh..haha~ ;p