Friday, June 25

aku rindu..

                        rindu la plak kan.. dah lama tak tulis blog.. aku rindu sangat2 dekat blog nie. dah macam diari aku plak.. aku bukan malas nak tulis, cuma segan nak tulis sejak dua menjak nie, aku ada kerja sikit dan still nak me"RENOVATE" diri ini.. apa erk aku nak melaluk arini yer?? (buat2 tanya padahal dah tahu nk buat entry panjang2.. hehe). aku tiap tiap hari tengok dashboard aku. best bace blog owang.. then, arini.. aku dah tukar lagu blog aku.. sedap tak?? pertama yang dicari.. huhuhu.. akukah pertama itu?? huhu perasan jek lebeh..

       minggu lepas, 18 Jun aku balik kg. sebab kenduri abang Bi. dia nikah lama dah, 4 jun tp majlis walimatulurus lambat cikit sebab family aku sibuk. mak aku kerja. ayah aku kena handle sukan sekolah agama. yon plak baru kerja baru. mimi balik malaysia 16 jun selepas beberapa bulan di London. syafiq plak ada tournament bola sepak dier. so, terpaksa la buat majlis kahwin 20 jun. hari ahad hari terakhir cuti sekolah. aku balik petang jumaat naik bus dr duta ke shahab perdana. aku berani naik transnasional jer. yg lain2 tue kurang terjamin. hehehe..  aku sampai malm pkul 12 lebih la shahab. bi (abg bi) yang g ambik. diorang lepak tengok bola dekat mamak dekat shahab. sempat lg..

         memandangkan aku balik dah lambat. so kerja kerja berat2 dah habis la.. rumah just kemas2 cikit jr. yang lain dah beres.. epyy nyer aku.. esok nyer, hari sabtu, ada kenduri kahwin sebelah perempuan... kak ipar aku nama wani.. iye kot.. still confusing about her name.. trok tol adik ipar nie.. tp yang aku tahu, rumah dier sgt2 dalam.. bukan dalam tanah.. tapi dalam.. pedalaman gak la.. tp tak lah sampai ke kawasan orang asli.. kubor panjang.. (dulu time sekolah syed omar, ada kawan lama aku nama duang di situ rumahnya..) jangka masa dr langgar nak ke sana lebih kurang 45 minit laer.. no traffic jam. no tol.. and no lembu di tepi jalan.. selamat.. huhuh.. kami rombongan lelaki pergi 40 bijik kereta.. meriah gila.. hahaha.. eh,, jap jap.. 40 tu e for kereta or orang.. im not really sure. tapi memang ramai rombongan.. penuh kawasan kampung.. hehehe.. (rombongan perabis nasik minyak..) nak tengok picture bi kawen?? jom layan.. aku suka tangkap gambar..

AKU junpa shatish dekat hentian duta.. sesungguhnya cinta nyer pada Cha@#$ C@# x perenah pudar
hahaha


yang nie tok aku. kami adik beradik panggil dier tok alor merah. sebalah ayah aku. dier x stabil sikit bila jalan sebab lutut dia lari.. x twu plak lari mana.. dia sgt takot hospital


hantaran.. sebahagian hantaran


menanti untuk ke rumah pengantin perempuan..


ayu.. my cazen.. same age


manage untuk wedding this tyme.. pak cik aku


sepupu-sepupu aku yg kecik2


mak aku dgn mimi.. before berangkat ke kuboq panjang


yon (abg kedua aku) menanti di kereta


kelam-kabut pilih kereta.. nasib baik x tinggal pengantin


di rumah pengantin perempuan. nak makan. skunk menunggu diobacakan
khutbah pengantin


ayah aku, bi, wani dan mak aku..


the second persanddingan.. hehehe


no comment..


lega habis makan.. kenyang.. ayam golek madu.. sedap
dari hadapan : syafiq (adik aku), pak cik, mak cik, yon, mak dak dan ...


my sibling + 1 :
dr kiri : yon, bi, wani, aku dan mimi.. syafiq x dak

continue/..
pada hari ahad plak
hari kenduri sebelah laki.. menas that rumah aku, ramai sgt2 orang.. s
start kenduri pukul 12 habis pukul 6ptg.. fuhh..
overextense!! aku hairan..
adakah diorang datang nak tengok abg bi ?
 or
adakah nak tyengok aku? aku jadi pengapit that time
hahaha
bila la aku punya turn erk??

anyway. malam tue juga around pukul 12 aku naik bus balik kL
sampai around 5.30pg..
adeih.. memang naik bus terus tido
penat sgt kot..

p/s: aku x buat kerja mes or lab pun.. adeih... 

No comments: