Saturday, November 20

badan malas..

hati 1 :
petang tadi aku g joging, dah lama aku x joging dekat tasik.
hari nie memang hari yg memenatkan .. ialah..
kalau dah lama stop nak start balik payah
stamina kurangbadan pun dah semakin berat skunk
dulu 85 skunk 87. huwaa huwaa
habis la aku macamanie.. hurm..
kena kawal kena kawal
kalau ada sorunk lg wanblur kan best..
ley ajak g jog same same.. sebab perasaan dan pemikiran yg sama
its different in a different
perut aku dah membesar semula.. adakah hepatpmegaly??
oh tidak.. x mow dah..
kena turunkan balik
kalau aku x bagi truun berat dan kawal BP aku
macamana nak jd regular donor each couple of week donate blood
hurm.. menunggu hari jer nie nak tukar status..
alangkah bestnyer... 
saat yg aku tunggu tunggu dari dulu lg
derma darah setiap 2 minggu.. (sabar2.. x lama dah)

hati 2 :
sejak aku dapat keputusan aku aritu
muka aku senyum jer
x muram
macam tak der paper.
padahal.. dalam hati..
malu + segan + sedih + sunyi + kecewa
semuanya ada..
cuma aku simpan sorunk2.. nak ngadu kat sapa??
kat mak> ayah? kawan2??
kalau ngadu pun.. apa yg bokeh dibuat??
sebba tue..
aku mula mengasingkan diri.. aku malu nak jumpa kawan2 aku..
aku ada kawan2 yg bukan sama umur dgn aku..
yg lebih tua dr aku
diorang expect yg tinggi kat aku. tp aku?? useless
hurm.. so embarrassing with mylife
hope..
tak der siapa yg perasan dan
kalau ada yg perasan.. buat2 tak twu k..
dunia aku penuh dengan macam2 hal..
hanya aku jer yg tahu..
dan
kadang2..

"hati ini sedih tapi raut wajah blur"

hati 3 :
banyaknya nota yang belum dibaca..
anatomi oh anatomi,
mengapa engkau hadir disaat aku belum angun tidur?? adeih..
aku memerlukan sesuatu untuk aku bangun semula
aku bukan saja terjatuh..
nie dah kira jatuh terus terduduk dgn kaki kebas (metapora)
hurm..
teringat kat mak.. mak suruh belajar betol2..
selalu tanya.. boleh ker study nie??
nak tukar tak??
hurm..
hope i can do this till the end

hati 4 :
kadang2 tanpa mata yg memandang
kadang2 tanpa mulut yang bersuara
kadang2 tanpa teling yang mendengar
kita dapat memahami sesuatu itu dengan uniknya
kita ada hati
hati yang membaca rauit wajah
hati yang membaca perasaan
hati yang menilai perilaku
hati yang ingin dihatikan..
semuanya tanpa berbicara
denyutan jantng serentak menemani gelombang hati
namun,
masihkah ada senyuman disana?
masih ada lagikah gelak tawa yang didengari?
masih ada ruang untuk diingati tanpa airmata?
jawapannya ada dalam hati,
hati ini merenung seketika
disaat diri keseorangan
debu dan percikan air perlu dihindari,
kerana
diri ini perlu melangkah dan terus melangkah
kenangan jadi panduan
let bygones be a path o future life
senyuman jadi kegembiraan
penganti diri yang tiada..

p/s : banyak nyer kerja seklah. homework yg perlu dibuat. pbl oh pbl. aku kena cari guna buku, x ley guna internet. huwaa huwaaa.. habis ar aku macam nie.. study pun lingtang pukang,, x kan nak bungkus lg kot.. x sanggup.. need to change and motivated

 dan
dua gambar yang memberi banyak pengertian dan 
pendirian diri aku skunk..
(koruk nak twu.. korunk tgk la sendiori k..)
i love awan

1 comment:

Anonymous said...

s2dy mmg byk dugaan
b'cinta pn